Wytyczne dla autorów

Zasady ogólne przygotowywania tekstów przesyłanych redakcji czasopisma „In Gremium. Studia nad Historią, Kulturą i Polityką”

  1. Teksty należy przesłać w pliku tekstowym o formacie .doc, .docx, .rtf lub .odt.
  2. Formatowanie tekstu:
    • czcionka tekstu Times New Roman, kolor czarny,
    • wielkość czcionki 12,
    • interlinia 1.5,
    • tekst wyjustowany.
  3. Pod tekstem należy zamieścić:
    • streszczenia w języku polskim i angielskim,
    • słowa kluczowe w języku polskim i angielskim,
    • bibliografię.
  4. Aby umożliwić wykonanie podwójnej ślepej recenzji, wszystkie dane autorów oraz recenzentów lub inne elementy mogące pomóc w ich zidentyfikowaniu muszą zostać bezwzględnie usunięte z przesyłanych plików. W tym celu sprawdź czy:
    • w tekście nie ma żadnych danych i innych wskazówek sugerujących tożsamość autora/recenzenta,
    • metadane w plikach Microsoft Word i podobnych programów zostały usunięte (zobacz jeden ze sposobów: Plik > Zapisz jako > Narzędzia > Bezpieczeństwo > Usuń informacje o autorze przy zapisywaniu > Zapisz),
    • w przypadku pliku PDF informacje o autorze zostały usunięte z właściwości dokumentu. Ustawienia te możesz znaleźć przechodząc z poziomu głównego menu Adobe Acrobat do zakładki Plik.

Szczegółowe zasady obowiązujące autorów zamieszczone są na stronie internetowej Oficyny Wydawniczej Uniwersytetu Zielonogórskiego (http://www.ow.uz.zgora.pl/instrukcja/).

 

Sprawdzanie tesktu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.

  • Tekst nie został dotąd nigdzie opublikowany ani nie jest przedmiotem postępowania w innym czasopiśmie.
  • Tekst jest zapisany w pliku o formacie .doc, .docx, .rtf lub .odt.
  • Wszelkie informacje wskazujące na tożsamość autora zostały usunięte z tekstu oraz danych przesyłanych plików (punkt 4. zasad ogólnych przygotowywania tekstów).
  • Tekst jest sformatowany zgodnie z wymogami: wyjustowany, interlinia 1.5, wysokość pisma 12 pkt (czcionka Times New Roman, kolor czarny).
  • Na końcu zgłaszanego artykułu znajdują się streszczenia i słowa kluczowe sporządzone w języku polskim i angielskim (streszczenie w języku angielskim zaopatrzone jest w przetłumaczony tytuł artykułu), a także bibliografia. / Zgłaszany tekst nie jest artykułem naukowym (streszczenia i słowa kluczowe nie są wymagane), a w przypadku podania w przypisach literatury została ona zamieszczona również w bibliografii na końcu tekstu.
  • Tekst został sformatowany zgodnie z wytycznymi określającymi styl i zasady sporządzania bibliografii.
  • Numery DOI bądź adresy URL (jeśli są dostępne) zostały podane dla pozycji bibliograficznych.
  • Ilustracje zamieszczono w odpowiednich miejscach w tekście oraz zgodnie z zasadami prawa autorskiego. Autor zobowiązuje się załączyć ilustracje dodatkowo jako odrębne pliki w toku procedury zgłoszeniowej (etap 2. "Prześlij plik"). / Zgłaszany tekst nie został opatrzony ilustracjami.